Tentokrát jsme kompletně odhlučnili oblíbenou Toyotu Rav4 aktuální generace. Hlučnost těchto vozů je snad jejich největším neduhem. Proto jsme odhlučnění vzali pěkně od podlahy a zastavili se až na střeše. Odhlučněna je kapota, podběhy, všechny dveře, včetně čalounění, celá podlaha, zavazadelník, páté dveře i střecha vozu. Jako vždy převažuje použití profesionálních vícevrstvých materiálů, které vynikají vysokou efektivitou a rychlou aplikací. Materiály jsou nenasákavé, neplesniví a zvládají vysoké teplotní rozpětí. Cestování ve voze je po našem zásahu mnohem příjemnější, bez obtěžujícího hluku od pneumatik a z okolí. Vůz při zavíraná dveří nebo poklepání na dveře či střechu působí mnohem solidněji a pevněji.
Kompletně odhlučněný interiér. Materiál na podlaze má sílu 5,5 mm, na podbězích a bocích kufru dokonce 7,5mm s útlumem 35dB.
Podlaha je odhlučněna třívrstvým materiálem s akustickou membránou a útlumem 32dB.
Dveře nejsou z výroby uzavřeny. Ve předních zakrývá otvor jen tenký polystyren, v zadních pouze igelitová parozábrana.
V předních ani zadních dveřích není z výroby žádný antivibrační ani odhlučňující materiál. My jim postupně dopřejeme 10mm materiálů + dalších až 12mm na obložení dveří.
Použitý materiál o síle 8mm, který kombinuje 2mm antivibrační materiál pro zpevnění plechu dveří a téměř 6mm neoprenového izolantu.
Celé dveře jsou následně uzavřeny 2mm vrstvou antivibrařního materiálu
Díky uzavření dveří pevným antivibračním materiálem začnou i lépe hrát reproduktory.
Na střechu je opět použit vícevrstvý materiál, stejný jako ve dveřích o síle 8mm. Oproti z výroby neodhlučněné střeše výrazný rozdíl.
Řádné odhlučnění kapoty nesmí chybět.
Vzhledem k tomu, že vůz má pouze filcové přední podběhy, tak se odhlučňoval plech za podběhem směřující od kol do kabiny. Pro zvýšení efektu jsme v první vrstvě zpevnili plech anitivibračním materiálem, na který jsme nalepili vícevrstvý materiál s útlumem 32dB.
Součástí odhlučnění je i zpevnění plastových ploch obložení dveří, které by mohly přenášet rezonance.
Všechny dveře následně vylepíme 10mm pěnovým materiálem pohlcujícím zvuk a vymezujícím kabelové svazky aby neklepaly o dveře.