Mercedes-Benz třídy V W447 – Prémiové odhlučnění

 

Mercedesy V i další dodávkové vozy máme na dílně velmi často. Rozměrné plochy boků, střechy i podlahy těchto vozů propouští do interiéru nepříjemné množství okolního hluku a vibrací od okolního provozu, podvozku i proudícího vzduchu při vyšších rychlostech. V rámci odhlučnění vozu Premium izolujeme vozidlo od okolního hluku vrstvením prémiových, odlehčených materiálů pro dosažení velmi výrazného odhlučnění s rozumným nárůstem hmotnosti. Jako první vrstvu na každé části používáme odlehčený antivibrační materiál CTK Premium různých tlouštěk dle místa aplikace. Ten má o 20% nižší hmotnost než řada Standard, a navíc vylepšenou butylovou vrstvu s vyšším útlumem. Plocha, na které je nalepený se výrazně zpevní a materiál brání přenosu vibrací. Na vnitřní plech dveří, podlahu, přední podběhy, páté dveře i kapotu následně použijeme třívrstvý odhlučňující materiál Multimat Pro, který v sobě kombinuje několik vrstev včetně akustické membrány. Výsledkem je úctyhodný útlum 32dB. Jeho účinnějšího parťáka, verzi EVO s útlumem !35dB! lepíme pak jako druhou vrstvu na zadní podběhy a boky. Kombinace antivibračního materiálu spolu s Multimaty je vynikají a používáme ji i u pokročilých audio instalací pro zamezení vibrací dveří apod. Vnitřní plech dveří stejně jako obložení dveří je zpevněno další vrstvou antivibračního materiálu. Opět pro zpevnění a eliminaci přenosu vibrací. Obložení všech dveří navíc opatříme pěnovým zvuk pohlcujícím materiálem, který tvoří další vrstvu izolace a vymezuje od sebe plech dveří a obložení proti nepříjemnému vrzání apod. Vše korunuje odhlučněním střechy, které je u dodávkových vozů velmi důležité. Zde za použití novinky, dvouvrstvého materiálu MultiWave, který kombinuje butylovou vrstvu pro zpevnění plochy střechy a zvukově izolující materiál s vlnitým povrchem.

 

Celková cena realizace cca 64tis. Kč vč. DPH

 

 

Z výroby je v autě použito jen velmi málo antivibračního materiálu

 

Na podlaze není vůbec žádný

 

Boky, podběhy a dveře vylepené vrstvou antivibračního materiálu

 

Antivibrační materiál jako první vrstva je použit i na celé podlaze

 

Postupný proces odhlučnění dveří - tovární stav

 

Postupný proces odhlučnění dveří - první vrstva antivibračního materiálu

 

Postupný proces odhlučnění dveří - druhá vrstva třívrstvého odhlučňujícího materiálu

 

Postupný proces odhlučnění dveří - uzavření dveří další vrstvou antivibračního materiálu

 

Podlaha opatřená druhou vrstvou materiálu s útlumem 32dB

 

Na zadní podběhy a boky používáme dokonce variantu s útlumem 35dB

 

Kolem zadních reproduktorů tvoříme ozvučnice, aby lépe hrály

 

Odhlučnění a zpevnění střechy 

 

Při odhlučnění podběhů nejprve výrazně zpevníme plech skrytý za podběhem, který směruje do interiéru vozu ...

 

... a dále odhlučníme samotný podběh pro maximální efektivitu

 

Přední kapotu bodově zpevníme antivibračním materiálem, protože plné vylepení by pravděpodobně nezvládaly písty, které ji drží otevřenou.

 

Při druhé vrstvě už kompletně na celou plochu kapoty aplikujeme vícevrstvý odhlučňující materiál

 

Stejný postup volíme i u pátých dveří

 

Obložení pátých dveří je nejdříve bodově zpevněno antivibračním materiálem a následně vylepeno pěnovým zvuk pohlcujícím materiálem

 

Obložení bočních dveří zpevníme antivibračním materiálem

 

A opět pěnovým zvuk pohlcujícím materiálem

 

Stejný postup opakujeme na obložení předních dveří

Zpět do obchodu