Tentokrát jsme ozvučili a částečně odhlučnili nevšední auto na našich silnicích, a to model Dongfeng U-Tour. Ten, jako většina ostatních aut, nedisponuje z výroby kdovíjakým audiosystém. Se zákazníkem jsem se domluvili na ozvučení s montáží zesilovače s DSP. Sestava obsahovala řádné odhlučnění všech dveří, nové přední a zadní reproduktory Blam z oblíbené řady Relax a dostupný osmikanálový zesilovač u-Dimension s DSP procesorem. Díky dostatečnému počtu kanálů zesilovače jsme všech osm nových reproduktorů zapojili tzv. aktivně. To znamená, že zesilovač řídí každý jeden reproduktor zvlášť, bez použití pasivních výhybek. Takové zapojení obnáší natažení nové kabeláže do všech dveří, protože z výroby jsou jak středobas, tak výška na jedné dvoulince. Samozřejmostí je ochrana veškeré kabeláže měkčenou TESA páskou a opatření kabeláže odpovídajícími koncovkami – dutinky, vidličky nebo očka. Právě díky aktivnímu zapojení reproduktorů a zesilovači s DSP procesorem dokážeme nastavit audiosystém pro maximální kvalitu zvuku a přizpůsobit ho konstrukci vozu a preferovaným hudebním žánrům. Plus zesilovač disponuje násobně vyšším výkonem než samotné autorádio. Auto nyní hraje mnohem čistěji, přesněji a s výraznější dynamikou a to vše za dostupnou cenu. Pro příjemnější cestování jsme navíc odhlučnili ještě přední a zadní podběhy.
Z výroby jsou i zde dveře uzavřeny pouze igelitem a pod nimi je holý plech bez jakéhokoliv tlumení.
V rámci ozvučení dveře kompletně odhlučníme. Na vnitřním plechu dveří je aplikován 8mm materiál kombinující antivibrační materiál s izolantem.
Neoprenový izolant izoluje zvuk i teplotu.
Všechny dveře následně uzavřeme antivibračním materiálem pro zamezení přenosu vibrací od reproduktorů i jízdy.
Pevně uzavřené dveře navíc plní funkci ozvučnice pro reproduktory.
Zpevnění plastových ploch obležení dveří je dalším krokem pro odhlučnění i zamezení jejich vrzání a podobně.
Poté jsou všechna obložení vylepena zvuk pohlcujícím pěnovým materiálem, který zároveň vymezuje kabelové svazky a plochy dveří proti klepání.
Umístění nové výšky do původní pozice.
Reproduktory nově napájí zesilovač, pro který je vedeno samostatné napájení od baterie.
Zákazník si navíc přál ztišit hučení od kol. To jsme vyřešili odhlučněním předních i zadních podběhů.
U předních se polepuje plast samotný, vzadu jsme odhlučnili podběh zevnitř i boky kufru.
Přední podběh je odhlučněn třívrstvým materiálem Multimat PRO s útlumem 32dB, vzadu je pak Multimat EVO s útlumem dokonce 35dB.